This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. Find out more here »

Aktualizovali jsme naše zásady ochrany osobních údajů. Chcete-li si jej prohlédnout,klikněte sem.

Nové cviky pro Váš fitness program

Print
work-out

Pokud se začnete věnovat aktivitě s volnými plynulými pohyby, možná pocítíte přínosy, které přesahují fyzickou stránku.

Lidé se volným plynulým pohybům věnovali po staletí, nicméně pro mne, jakožto bývalou sportovkyni a trenérku, která lidem často pomáhá dosáhnout zcela konkrétního cíle, je myšlenka nestrukturovaného pohybu novým pojmem. V našem životě jsme často v zajetí naplňování konkrétního strukturovaného plánu, někdy však může být dobré vrátit se o krok zpět a jen si užít pohyb způsobem, který je nám příjemný.

Pokud jste člověkem, který má se cvičením spojeny negativní asociace, již to, že začnete být aktivní, pro vás může být skvělým začátkem. Pamatujte, že nějaký pohyb je vždy lepší, než když neděláte vůbec nic, a že existuje mnoho aktivit, které můžete zkusit kromě tradičního cvičení, jako je běh a jízda na kole.

Níže uvádíme některé tipy, jak můžete doma i venku zvýšit svou aktivitu:

Tanec: Potřebujete jen nějakou hudbu. Nechte své tělo, aby se hýbalo v rytmu způsobem, který je Vám příjemný. Existuje řada stylů tanečních lekcí, kterých se můžete zúčastnit, například zumba, balet nebo street jazz, nebo to zkrátka zkuste doma! Cílem je se hýbat a být v daném okamžiku přítomni, užívat si hudbu a vše okolo.

Tai Chi: Tai Chi je umění, ve kterém musíte znát pravidla a mít praxi, jakmile však budete znát základy, můžete to dělat kdykoli. Sama jsem to vyzkoušela a byla jsem překvapená, kolik trpělivosti a ovládání svalů je třeba k tomu, abyste se pohybovali tak pomalu. Je to velmi mírné a velmi vhodné pro seniory.

Jednoduché protahování: Najděte si prostor a začněte se protahovat. Nemusíte cvičit konkrétní protahovací sadu, jen si protáhněte ty části těla, které cítíte ztuhlé, způsobem, který je Vám přirozený. Chcete jít o něco dál? Zkuste jógu.

Obruč v pase: Tato klasika ze hřišť je skvělá pro uvolnění ztuhlých svalů a posílení středu těla - a je to zábava!

Jednoduché míčové hry: Procvičování Vaší koordinace jednoduchými míčovými hrami je skvělým způsobem, jak dostat své tělo do pohybu. I prosté házení a chytání je skvělou volbou, kterou můžete vyzkoušet sami nebo s kamarády.

Turistika a chůze: Poznat své okolí při chůzi je skvělý způsob, jak se nenásilně dostat do pohybu. Chůze je aktivita, kterou si můžete zjednodušit tím, že se jen projdete, nebo zvýšit její intenzitu tím, že vyzkoušíte různé terény.

Dodržování strukturovaného cvičebního režimu s cílem dosáhnout konkrétního výsledku je úžasné, nicméně každé občasné přerušení soutěživého a progresivního cvičení je skvělou možností po hlavě se zamilovat do nové aktivity, případně předejdete vyhoření. Děti na hřišti zvládají umění volné plynulé aktivity bezchybně, avšak jak stárneme, více si uvědomujeme, jaké aktivity vyvíjíme, zejména na veřejnosti - proto Vám doporučuji vystoupit ze své komfortní zóny a zkusit něco nového.

Autorkou textu je Samantha Clayton, která je v Herbalife senior ředitelkou pro Fitness a vzdělávání.



cs-CZ | 20.8.2018 2:13:15 | NAMP2HLASPX01